امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

#شکاف

در کیفیت ضربت خوردن امام علی علیه السلام.
دو روایت نقل شده است.

در روايتِ اول بيان شده؛

در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان،امیرالمؤمنین علي علیه السّلام شرط اول کلمه لا اله الا الله وارد مسجد کوفه شد و در تاریکی شب چند رکعت نماز خواند،سپس به بام مسجد رفت و با صدای دلنشينش صوتِ اذان سر داد،هنگامی که آن حضرت بانگ اذان ميگفت،هیچ خانه ای در کوفه نبود مگر آنكه،ندايِ اذان آن بزرگوار،در فضايِ آن طنين انداز شود.
پس از اذان،آن حضرت از مأذنه پایین آمد و مشغولِ نماز شد،هنگامی که سر از سجده رکعت اول برداشت، شبیب بن بجره لعن الله، به سويِ حضرت حمله کرد،ولی شمشیرش به خطا رفت. بلافاصله ابن ملجم ملعون، به سويِ ايشان حمله کرد و با شمشیری که به ارزشِ هزار درهم خریداري و با هزار درهم زهر آغشته کرده بود، بر فرق مبارک آن حضرت ضربتی وارد كرد و #اربعین_امت را خاتمه داد.

 
روايت دوم؛
آنچه از شواهد و قرائن در متنِ روایتها نقل شده و به سند قولی و صوتی علامه حسن زاده آملی واستاد صمدی، امام به محض ورود به دربِ مسجد مورد حمله عبدالرحمن ابن ملجم مردای لعن الله قرار گرفت وبا اصابت شمشیر فرق سر مبارک حضرت با وجود عمامه شکافته شد ومنجر به شهادت ایشان  گرديد.
امام  قبل از شهادت وصیت کرد چون به ضربت شمشیر قاتلم کشته شدم به همان ضرب قصاص کنید و اگر قبل از قصاص حاجتی دارد ادا کنید.
چون امام شهید شد،امام حسن علیه السلام برای اجرای حکم از ابن ملجم خواست اگر حاجتی دارد بگوید او در جواب گفت آری حاجتی دارم گوشتان را نزدیک من کنید تا حاجتم را بگویم، امام حسن علیه السلام فرمود: دور شو عدو الله  و به یک ضربت شمشیر او را به هلاكت رساند.
راوی میگوید از امام پرسیدم آن ملعون چه حاجتی داشت؟
فرمود بخدا سوگند میخواست گوش مرا گاز بگیرد و از جای بکند!!

 

 

🌷عضو در کانال دارالسلام 🌷 👇🏻👇🏻👇🏻

مشکات ولایت عقل و فطرت  کانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat

لینک کانال   https://telegram.me/meshkatehvelayat


نظرات (0) کلیک ها: 104

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

♦️ هچ کس علی ندید ♦️

🔸جناب پیغمبر می فرمایند : علی سرالأنبیاء والعالمین اجمعین است🔸


🔻زبان جان آقاجان امیرالمومین این است :🔻

حضرت موسی را من بالا آوردم حضرت عیسی را من تعالوا گفتم,حضرت ابراهیم را من بالایش کشیدم,حضرت نوح را من از کشتی در آوردم.با این حال,مقام  آقاجان  امیرالمؤمنین  حجابش شد ، که تمام انبیاء در این حجاب غرقند از علی بی خبرند. تمام انبیاء در حجاب امیرالمؤمنین غرقند، یکی در کوه طور در درخت طور غرق شده است علی ندید. دیگری در جای دیگر با چهار تا حیوان ذبح کردن غرق شده است ،با محیی و ممیت غرق شد ،علی ندید .
 آقاجان  امیرالمؤمنین  میفرماید :
 آنجا من بودم زنده کردم و میراندم آنجا من بودم در درخت به موسی گفتم «انی انا الله » آنجا من بودم در آتش گفتم «يا نارُ كُونِى بَرْداً وَ سَلاماً عَلى إِبْراهِيمَ» ، اما ابراهیم ها همه در حجاب شده اند هرگز علی ندیده اند .
اما علی را تنها یک حقیقت میبیند همان «انا عبد من عبيد محمد صلّي الله عليه و آله  وسلم » و پیغمبر صلوات الله علیه  فرمود :
علی نفس من است علی جان من است. این جان و آن فاطمه هم پاره تن من است و آن حسن و حسین و سجاد تا حضرت ولی عصر،« منی و انأ من ولی عصر» کلهم نور واحد.حالا پیغمبر اکرم  می فرمایند:
الهی عالم تو شد حجابم، الهی انبیاء تو شد حجابم الهی تمام کتابهای آسمانیت شدند حجاب قرآن من. که این همه مردم دنیا یا در موسی غرقند یا در عیسی کلیم غرقند که همه شأنی از شئون پیغمبرند یا در تورات و انجیل غرقند یا در ظاهر قرآن غرقند هیچ کس از باطن قرآن خبر ندارد که در قیامت کبری انسانی قرآن بِکر و بِکر محشور می شود و در آن عرش اعلای منبر قیامت به دامن پیغمبر می رود در آن دامن جای می گیرد و او کسی نیست جزء  مقام  صدیقه طاهره فاطمه  علیه السلام.
من و تو از قرآن چه می فهمیم؟!

#شرح_بسم الله

 

🌷عضو در کانال دارالسلام 🌷 👇🏻👇🏻👇🏻

مشکات ولایت عقل و فطرت  کانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat

لینک کانال   https://telegram.me/meshkatehvelayat

نظرات (0) کلیک ها: 94

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

اربعین_امت

در نوزدهم رمضان سال چهلم هجری قمری اربعین امت خاتم به پایان رسید و سوره نبأ تفسير شد.

نوزدهم رمضان، حجت بر خلق تمام گشت و نوزده حروف بسم الله الرحمن الرحیم به طور اتم ظهور کرد.
در سحرگاه نوزدهم شکاف بین امت و ولایت تجسم یافت. ازملکوت عالم  فریاد بلند شد ای خفتگان در گورتن ، به خدا قسم پایه‌های هدایت نابود و محو شد، به خدا قسم ستارگان آسمان و نشانه ‏هاى تقوا محو و بی‌فروغ شده‌اند و دست‌آویز محکمى که میان خالق و مخلوق بود گسیخته شد، پسر عم مصطفى(ص) کشته شد، على مرتضى وصی رسول خدا به شهادت رسید و بدترینهای اشقیاء او را شهید کردند .
وصوت لرزان آیه  «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ»؛ قرائت می شد .

(اللهم انی اعوذوبک من العقر 《شکاف》 )


🆔 @meshkatehvelayat
🗡🗡🗡🗡🗡🗡🗡🗡🗡

 

🌷عضو در کانال دارالسلام 🌷 👇🏻👇🏻👇🏻

مشکات ولایت عقل و فطرت  کانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat

لینک کانال   https://telegram.me/meshkatehvelayat

نظرات (0) کلیک ها: 111

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

#امام_باقر_عليه_السلام

از كسى كه تو را مى گرياند اما خيرخواه توست پيروى كن
و از كسى كه تو را مى خنداند اما با تو رو راست نيست پيروى مكن

 

 

🌷عضو در کانال دارالسلام 🌷 👇🏻👇🏻👇🏻

مشکات ولایت عقل و فطرت  کانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat

لینک کانال   https://telegram.me/meshkatehvelayat

 

 

 

نظرات (0) کلیک ها: 82

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

نبوت تشریعی و نبوت انبائى‏

 

بايد بين دو نبوت تشريعى و انبايى تفاوت و تميز قائل شد، زيرا نبوت تشريعى به رسول خاتم محمد صلّى اللّه عليه و آله خاتمه يافت پس حلال آن حضرت تا روز

قيامت حلال است و حرام وى تا روز قيامت حرام است.

امّا نبوت‏ انبايى‏ كه به نبوت عامه و نبوت تعريفى و نبوت مقامى نيز موسوم است هميشه تا ابد مستمر است و از اين سفره ابدى همه نفوس مستعد بهره‏ مند

مى‏شوند تا از وحى انبايى بشنوند.

آيا مطالب خطبه قاصعه را نمى‏بينى در آن جا كه حضرت وصى امير المؤمنين امام على عليه السّلام فرمود: «نور وحى و رسالت را مى‏بينم و بوى نبوت را میشنوم».

و پيامبر به حضرت وصى فرمود: «تو مى‏شنوى آن چه را كه مى‏شنوم و مى‏بينى آن چه را كه مى‏بينم جز آن كه تو پيامبر نيستى و ليكن تو وزيرى و تو بر خير هستى».

و آيا گفتار امام صادق آل محمد صلوات اللّه عليهم را نمى‏بينى كه فرمود: «كمترين شناخت امام اينكه وى جز در درجه پيامبر، عدل پيامبر و وارث وى مى‏باشد و

طاعت امام طاعت خدا و رسولش مى‏باشد».

بلكه پيامبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود: «دانشمندان امت من همانند انبياى بنى اسرائيلند». و آن حضرت صلّى اللّه عليه و آله فرمود «برخى از بندگان خدا انبياء

نيستند و شهداء نمى‏باشند ولى پيامبران و شهداء در روز قيامت به خاطر مكانت و منزلت آنها در نزد خداى غبطه مى‏خورند».

و مثل آن، اين حديث است كه: «خداى تعالى بندگانى دارد كه از انبياء نيستند. ولى پيامبران به مقامات و نزديكى آنها به خداى تعالى غبطه مى‏خورند».

و در مروج الذهب مسعودى آمده است: امام مجتبى عليه السّلام فرمود: «به خدا قسم امشب مردى- يعنى حضرت وصى، امام امير المؤمنين على عليه السّلام در

بين شما قبض روح گرديد كه پيشينيان از او پيشى نگرفتند جز در فضل نبوت و آيندگان به او نخواهند رسيد».

بلكه كهف قرآن كريم قصه بنده‏اى از بندگان حق سبحان را با موسى كليم اللّه كه از رسولان اولو العزم عليهم السّلام است بر ما مى‏خواند: «در آن جا بنده‏اى از

بندگان خاص ما را يافتند كه او را رحمت و لطف خاصّى عطا كرديم و هم از نزد خود وى را علم لدنى و اسرار الهى آموختيم،

موسى به آن شخص دانا گفت: آيا اگر من تبعيت و خدمت تو كنم از علم لدّنى خود، مرا خواهى آموخت؟ پاسخ داد كه تو نمى‏توانى با من صبر پيشه كنى و چگونه

صبر توانى كرد بر چيزى كه اصلا از علم آن آگهى نيافته‏اى ...». پس بايد بين پيامبران تشريع و پيامبران علم و سلوك يعنى بين نبوت تشريعى و بين نبوت انبايى

مقامى فرق گذاشت. (1)

پس انسانى كه نبىّ تشريعى نيست مى‏تواند آنچه را كه نبىّ تشريعى میشنود بشنود، و آنچه را كه مى‏بيند ببيند، پس از تو حركت از خدا بركت. و به ما فرموده‏ اند:

«تعالوا» يعنى بسوى ما بالا بياييد، و اگر ما قابل براى چنان تعالى و ترقّي نبوديم ما را چنين دعوت نمى‏فرمودند فافهم و اقرأ وارق.

در باب اوّل كتاب ما به نام «انسان كامل از ديدگاه نهج البلاغه» به تفصيل در اين موضوع خطير و عظيم بحث نموده‏ايم، خواننده گرامى را بدان كتاب قيّم و قويم ارجاع

مى‏دهيم.(2)

ولايت در محبان مكتسب است و در محبوبان غير مكتسب.

نبوت‏ انبائى‏ لازم ولايت نخستين است، و تشريعى لازم دومين.

ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشاءُ*. (3)


 

(1)ممد الهمم در شرح فصوص الحكم، ص: 678

(2) هزار و يك كلمه  ؛كلمه 521

(3) هزار و يك نكته ؛  نكته 271

 

 

 

نظرات (0) کلیک ها: 52